Vaikeavammaisten palveluasuminen

Oma koti Ravimäessä tarjoaa yksilöllistä ja huomioonottavaa elämää

Onko omaisellesi haussa yksiö tai oma koti? Ravimäen Riimu-yksikössämme tarjoamme arvostavaa ja yksilöllistä elämää vaikeavammaisille aikuisille. Jokaisella asukkaalla on Riimussa oma koti, jonka hän saa sisustaa toiveidensa mukaiseksi. Oman kodin lisäksi asukkailla on käytössä yhteiset tilat, jonne voi tulla silloin kun haluaa seuraa muista asukkaista.

Henkilökunta on Riimussa paikalla ympäri vuorokauden avustamassa asukkaita tarvittavissa asioissa. Työskentelyotteemme on kuntouttava ja asukkaiden omaa toimintakykyä tukeva. Ohjaajamme työskentelevät asukkaiden toiveiden mukaan ”tässä hetkessä” – lähdemme vaikka ex-tempore yhdessä kauppa-asioille tai konserttiin, jos asukas niin toivoo.

Asukkaaksi Riimuun voi hakeutua kaupungin vammaispalvelujen kautta. Kysy lisää!

Jarna Kujala, palvelupäällikkö
jarna.kujala@ravimakiyhdistys.fi

Oma koti viihtyisässä Ravimäessä

Asukkaan asunnosta on esteetön kulku pihalle, jossa voi kesäisin istuskella ja nauttia auringon lämmöstä. Asunnon keittiössä voi tehdä ruokaa itsenäisesti oman toimintakyvyn mukaan. Asunnot ovat luonnollisesti invamitoitettuja. Oma, viihtyisä asunto on asukkaan halutessa hänen kotinsa elämän loppuun asti.

Asukkailla on käytössä tilavat yhteiset tilat, jonne voi halutessaan tulla viettämään aikaa. Yhteisissä tiloissa katselemme elokuvia, kuuntelemme musiikkia ja vietämme mukavaa aikaa yhdessä. Asukkailla on mahdollisuus osallistua myös kodin ulkopuolella järjestettäviin työtoimintoihin oman toimintakyvyn mukaan.

Yksilölliset palvelut

Olemme mukana asukkaan arjessa huomioimalla hänen yksilölliset tarpeensa ja toiveensa sekä mahdollistamalla niiden toteutumisen. Asukkaalla on omaohjaajatiimi, joka huolehtii hänen asioistaan niin kodissa kuin kodin ulkopuolellakin. Jokaisella asukkaalla on säännöllisesti omaohjaaja-aikaa, jolloin ohjaaja hoitaa asukkaan kanssa arjen asioita, nettiasioinnista pyykin viikkaukseen. Oman henkilökuntamme lisäksi fysioterapeutti ja toimintaterapeutti käyvät asukkaan luona tarpeen ja suunnitelman mukaan.