Työllistymistä edistävä toiminta

Työllistymistä edistävää toimintaa sinulle nuori, pitkäaikaistyötön tai erityistä tukea tarvitseva

Työllistymistä edistävä toiminta auttaa työstä poissaolevia työn pariin. Asiakkaitamme ovat mm. pitkäaikaistyöttömät, kehitysvammaiset, erityistä tukea tarvitsevat, nuoret ja ammatinvaihtajat. Palvelemme sinua  yksilöllisesti ja toiveidesi mukaisesti. Lue lisää ja löydä uutta sisältöä elämään tai uusi ura Ravimäen palveluiden myötä!

Tarjoamiamme palveluja ovat:

• työkokeilu
  • palkkatukityö
  • erityistä tukea tarvitsevien tai kehitysvammaisten työtoiminta
  • erityistä tukea tarvitsevien työvalmennus
  • oppisopimuskoulutus nuorille ja pitkäaikaistyöttömille
  • ammatillinen kuntoutus

Lisätiedot:

Pirjo Lanki, palvelupäällikkö

pirjo.lanki@ravimakiyhdistys.fi

Työkokeilussa oleva ompelee sinisen verhon päärmettä punaisella ompelukoneella. Työkokeilu Haminassa onnistuu vaikka korjausompelun ja käsitöiden parissa.

Työkokeilu

Mietitkö uravalintaa tai ammatinvaihtoa? Työkokeilu mahdollistaa sen! Työkokeilussa mietimme kanssasi yhdessä erilaisia opiskelu- ja ammattivaihtoehtoja. Soveltuvuuttasi eri töihin voit kokeilla esimerkiksi Työpalvelumme monipuolisissa työtehtävissä, hoitoalalla tai ravintola-alalla. Jos kiinnostuit, niin ota yhteyttä!

Nainen silittää ravintolatyötekijän mustaa paitaa silitysraudalla. Palkkatukityö Haminan Ravimäessä voi olla osa-aikatyötä monenlaisissa työkohteissa. Kysy lisää!

Palkkatukityö

Tarjoamme myös mahdollisuuden työllistyä palkkatuella osa-aikatyöhön, useissa eri työkohteissamme. Kysy lisää!

Mies puhdistaa auton kojelautaa liinalla ja puhdistusaineella. Työtoiminta Haminan Ravimäessä onnistuu Ravimäkiyhdistyksen ravintoloissa, Linnoituspuodissa tai Työpalvelussa.

Työtoiminta

Erityistä tukea tarvitsevien tai kehitysvammaisten työtoiminta on yksilölliset tarpeet huomioivaa, tavoitteellista toimintaa työpaikoilla. Työtoimintapaikkoja ovat mm. Linnoitusravintola Kamu!, Ravintola Pinteli, Linnoituspuoti Raatihuoneentorilla ja Työpalvelu Teollisuuskadulla. Voit osallistua työtoimintaan kiinnostuksesi mukaan haluamassasi työpisteessä. Saat tukea työvalmentajalta, joka ohjaa sinua työssäsi.

Työkalut roikkuvat seinällä sinisessä reikälevyssä. Työvalmennus Haminan Ravimäessä auttaa erityistä tukea tarvitsevia ja kehitysvammaisia työllistymään.

Työvalmennus

Työvalmennus auttaa erityistä tukea tarvitsevia tai kehitysvammaisia työllistymään avoimille työmarkkinoille avustaviin tehtäviin. Työvalmennuksen tavoitteena on erityistä tukea tarvitsevien työn arvostuksen nostaminen ja näkyväksi tekeminen. Olisiko sinulla paikka tarjolla erityistä tukea tarvitsevalle ja haluaisitko osallistua moniarvoisemman yhteiskunnan rakentamiseen? Ota yhteyttä!

Mies hioo pöydän pintaa hiomakoneella. Jos oppisopimus Haminassa Ravimäessä kiinnostaa, ota yhteyttä, niin selvitetään asiaa yhdessä!

Oppisopimuskoulutus

Kiinnostaako oppisopimuskoulutus? Haluatko opiskella ammattiin samalla töitä tehden? Oppisopimus voi olla mahdollista järjestää, jos TE-toimisto maksaa sinulle koulutustukea. Kysy lisää TE-toimistosta, oppisopimustoimistosta tai meiltä, niin selvitetään asiaa yhdessä!

Nainen työskentelee tietokoneella, kynä toisessa kädessä. Ammatillinen kuntoutus Haminan Ravimäessä auttaa pysymään työelämässä tai palaamaan työelämään.

Ammatillinen kuntoutus

Heikentyneen terveydentilan ei tarvitse merkitä työstä luopumista. Ammatillinen kuntoutus on tapa etsiä kanssasi ratkaisuja, jotka mahdollistavat sinulle työelämässä pysymisen tai paluun työelämään. Tarjoamme sinulle kokonaisvaltaista ”avaimet käteen” –palvelua, kuten ohjauskeskusteluja sekä tukea työhönpaluusuunnitelman tekemiseen. Kysy rohkeasti lisää!