Työllistymistä edistävä toiminta

Työllistymistä edistävää toimintaa sinulle nuori, pitkäaikaistyötön tai erityistä tukea tarvitseva

Työllistymistä edistävä toiminta auttaa työstä poissaolevia työn pariin. Asiakkaitamme ovat mm. pitkäaikaistyöttömät, kehitysvammaiset, erityistä tukea tarvitsevat, nuoret ja ammatinvaihtajat. Palvelemme sinua  yksilöllisesti ja toiveidesi mukaisesti. Lue lisää ja löydä uutta sisältöä elämään tai uusi ura Ravimäen palveluiden myötä! Tarjoamiamme palveluja ovat:

• kuntouttava työtoiminta
  • työkokeilu
  • palkkatukityö
  • erityistä tukea tarvitsevien tai kehitysvammaisten työtoiminta
  • erityistä tukea tarvitsevien työvalmennus

Kysy mahdollisesta oppisopimuskoulutuksesta!

Lisätiedot: Pirjo Lanki, palvelupäällikkö Puh. 044 737 1100 pirjo.lanki@ravimaki.fi

Työkokeilussa oleva ompelee sinisen verhon päärmettä punaisella ompelukoneella. Työkokeilu Haminassa onnistuu vaikka korjausompelun ja käsitöiden parissa.

Työkokeilu

Mietitkö uravalintaa tai ammatinvaihtoa? Työkokeilu mahdollistaa sen! Työkokeilussa mietimme kanssasi yhdessä erilaisia opiskelu- ja ammattivaihtoehtoja. Soveltuvuuttasi eri töihin voit kokeilla esimerkiksi Työpalvelumme monipuolisissa työtehtävissä, hoitoalalla tai ravintola-alalla. Jos kiinnostuit, niin ota yhteyttä!

Nainen silittää ravintolatyötekijän mustaa paitaa silitysraudalla. Palkkatukityö Haminan Ravimäessä voi olla osa-aikatyötä monenlaisissa työkohteissa. Kysy lisää!

Palkkatukityö

Tarjoamme myös mahdollisuuden työllistyä palkkatuella osa-aikatyöhön, useissa eri työkohteissamme. Kysy lisää!

Mies puhdistaa auton kojelautaa liinalla ja puhdistusaineella. Työtoiminta Haminan Ravimäessä onnistuu Ravimäkiyhdistyksen ravintoloissa, Linnoituspuodissa tai Työpalvelussa.

Työtoiminta

Erityistä tukea tarvitsevien tai kehitysvammaisten työtoiminta tai  luova työtoiminta on yksilölliset tarpeet huomioivaa, tavoitteellista toimintaa työpaikoilla. Työtoimintapaikkoja ovat mm. Linnoitusravintola Kamu!, Ravintola Pinteli ja Työpalvelu Teollisuuskadulla.  Voit osallistua työtoimintaan kiinnostuksesi mukaan haluamassasi työpisteessä. Saat tukea työvalmentajalta, joka ohjaa sinua työssäsi.

Työkalut roikkuvat seinällä sinisessä reikälevyssä. Työvalmennus Haminan Ravimäessä auttaa erityistä tukea tarvitsevia ja kehitysvammaisia työllistymään.

Työvalmennus

Työvalmennus auttaa erityistä tukea tarvitsevia tai kehitysvammaisia työllistymään avoimille työmarkkinoille avustaviin tehtäviin. Työvalmennuksen tavoitteena on erityistä tukea tarvitsevien työn arvostuksen nostaminen ja näkyväksi tekeminen. Olisiko sinulla paikka tarjolla erityistä tukea tarvitsevalle ja haluaisitko osallistua moniarvoisemman yhteiskunnan rakentamiseen? Ota yhteyttä!

Mies hioo pöydän pintaa hiomakoneella. Jos oppisopimus Haminassa Ravimäessä kiinnostaa, ota yhteyttä, niin selvitetään asiaa yhdessä!

Oppisopimuskoulutus

Kiinnostaako oppisopimuskoulutus? Haluatko opiskella ammattiin samalla töitä tehden? Oppisopimus voi olla mahdollista järjestää, jos TE-toimisto maksaa sinulle koulutustukea. Kysy lisää TE-toimistosta, oppisopimustoimistosta tai meiltä, niin selvitetään asiaa yhdessä!