Työllistymistä edistävä toiminta

Työllistymistä edistävää toimintaa sinulle nuori, pitkäaikaistyötön tai erityistä tukea tarvitseva

Työllistymistä edistävä toiminta auttaa työstä poissaolevia työn pariin. Asiakkaitamme ovat mm. pitkäaikaistyöttömät, kehitysvammaiset, erityistä tukea tarvitsevat, nuoret ja ammatinvaihtajat. Palvelemme sinua  yksilöllisesti ja toiveidesi mukaisesti. Lue lisää ja löydä uutta sisältöä elämään tai uusi ura Ravimäen palveluiden myötä!

Tarjoamiamme palveluja ovat:

• kuntouttava työtoiminta
  • työkokeilu
  • palkkatukityö
  • erityistä tukea tarvitsevien tai kehitysvammaisten työtoiminta
  • erityistä tukea tarvitsevien työvalmennus
  • oppisopimuskoulutus nuorille ja pitkäaikaistyöttömille
  • ammatillinen kuntoutus

Lisätiedot:

Pirjo Lanki, palvelupäällikkö

pirjo.lanki@ravimakiyhdistys.fi

Kuntouttava työtoiminta

Oletko pitkäaikaistyötön tai nuori vailla töitä? Tarvitsetko tukea elämänrytmin löytymiseen, uuden uran etsimiseen tai työhön paluuseen? Kuntouttava työtoiminta tukee sinua! Kuntouttavassa työtoiminnassa pääset tekemään työtä kiinnostuksesi mukaan samalla kun suunnittelemme tulevaisuuttasi.

Työtehtävät voivat olla esimerkiksi kiinteistötyötä, ATK-alaa tai auto- ja pyörähuoltoa. Meillä pääset myös kokeilemaan monipuolisesti asiakaspalvelua. Pääset tutustumaan vaikkapa keittiötöihin tai hoitoalan työtehtäviin. Jos kiinnostuit, kysy rohkeasti lisää! Voit hakeutua meille TE-toimiston tai TYP-toimiston kautta.

Työkokeilu

Mietitkö uravalintaa tai ammatinvaihtoa? Työkokeilu mahdollistaa sen! Työkokeilussa mietimme kanssasi yhdessä erilaisia opiskelu- ja ammattivaihtoehtoja. Soveltuvuuttasi eri töihin voit kokeilla esimerkiksi Työpalvelumme monipuolisissa työtehtävissä, hoitoalalla tai ravintola-alalla. Jos kiinnostuit, niin ota yhteyttä!

Palkkatukityö

Tarjoamme myös mahdollisuuden työllistyä palkkatuella osa-aikatyöhön, useissa eri työkohteissamme. Kysy lisää!

Työtoiminta

Erityistä tukea tarvitsevien tai kehitysvammaisten työtoiminta on yksilölliset tarpeet huomioivaa, tavoitteellista toimintaa työpaikoilla. Työtoimintapaikkoja ovat mm. Linnoitusravintola Kamu!, Ravintola Pinteli, Linnoituspuoti Raatihuoneentorilla ja Työpalvelu Teollisuuskadulla. Voit osallistua työtoimintaan kiinnostuksesi mukaan haluamassasi työpisteessä. Saat tukea työvalmentajalta, joka ohjaa sinua työssäsi.

Työvalmennus

Työvalmennus auttaa erityistä tukea tarvitsevia tai kehitysvammaisia työllistymään avoimille työmarkkinoille avustaviin tehtäviin. Työvalmennuksen tavoitteena on erityistä tukea tarvitsevien työn arvostuksen nostaminen ja näkyväksi tekeminen. Olisiko sinulla paikka tarjolla erityistä tukea tarvitsevalle ja haluaisitko osallistua moniarvoisemman yhteiskunnan rakentamiseen? Ota yhteyttä!

Oppisopimuskoulutus

Kiinnostaako oppisopimuskoulutus? Haluatko opiskella ammattiin samalla töitä tehden? Oppisopimus voi olla mahdollista järjestää, jos TE-toimisto maksaa sinulle koulutustukea. Kysy lisää TE-toimistosta, oppisopimustoimistosta tai meiltä, niin selvitetään asiaa yhdessä!

Ammatillinen kuntoutus

Heikentyneen terveydentilan ei tarvitse merkitä työstä luopumista. Ammatillinen kuntoutus on tapa etsiä kanssasi ratkaisuja, jotka mahdollistavat sinulle työelämässä pysymisen tai paluun työelämään. Tarjoamme sinulle kokonaisvaltaista ”avaimet käteen” –palvelua, kuten ohjauskeskusteluja sekä tukea työhönpaluusuunnitelman tekemiseen. Kysy rohkeasti lisää!